Az év végére minden engedély rendelkezésre áll a kecskeméti intermodális, a vasútállomást és a buszpályaudvart integráló csomópont építéséhez, és addigra elkészülnek a kiviteli tervek is – mondta Tima Zoltán, a Középülettervező (KÖZTI) Zrt. vezető tervezője, a terveket bemutató sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.

    A projekt tervezése közel egymilliárd forintba kerül. A kivitelezés költségéhez uniós támogatásra pályázik a város és ha elnyeri, akkor 2020-ra 10 milliárd forintból felépülhet az intermodális csomópont – erről Takács Valentina, a kecskeméti önkormányzat kommunikációs vezetője beszélt a tájékoztatón.
A tervezést egy háromtagú konzorcium nyerte el, ennek vezetője az Utiber Kft., a tagjai pedig az Unitef’83 Zrt. és a Közti Zrt. A közbeszerzés kiírója Kecskemét önkormányzata volt, a finanszírozás pedig az uniós KÖZOP-ból történt.
Tima Zoltán kiemelte, hogy a jelenlegi vasútállomás funkciója megszűnik, azt az intermodális csomópont veszi át. Megépül két széles és fedett vasúti peron – ezek négy vágányt szolgálnak ki – valamint szintén kettő autóbusz peron. Ezek fölé kerül az új csomópont, amely egy utasforgalmi csarnokot tartalmaz, több kisebb kereskedelmi helyiséggel együtt. Ennek a területe valamivel több mint 4 ezer négyzetméter.
A galériaszinten vasúti és autóbuszos szolgálati helyiségek kapnak helyet, továbbá a pinceszinten 100 személykocsi befogadására alkalmas P+R parkoló épül. A teljes bruttó beépített terület 6550 négyzetméter – vázolta a részleteket a vezető tervező.
A terv  az intermodális csomóponton túl tartalmaz egy városi közlekedésfejlesztési elképzelést is. Megszűnik a jelenlegi belvárosi buszpályaudvar, így a távolsági buszokat új útvonalon kell eljuttatni az intermodális csomópontba. A városban több mint 70 buszmegállót szerelnek fel intelligens utastájékoztató táblával, és új buszfordulókat is kialakítanak. Mindez további mintegy 7 milliárd forintba kerül – mondta Takács Valentina.
A kommunikációs vezető kitért arra is, hogy a teljes költséget szeretnék uniós támogatásból megszerezni. Arra a kérdésre, hogy erre mennyi az esély, azt válaszolta, hogy a Mercedes megtelepedése miatt növekszik a város lakossága, amelyet infrastruktúrával is követni kell. Miután a magyar GDP-növekmény jelentős hányadát ez a gyár adja, a kormánynak is érdeke a fejlesztés – jegyezte meg.